dc.contributor.author | Aleksander, Tadeusz | pl_PL |
dc.contributor.author | Szarota, Zofia | pl_PL |
dc.contributor.author | Czerniawska, Olga | pl_PL |
dc.contributor.author | Saran, Jan | pl_PL |
dc.contributor.author | Majerek, Bożena | pl_PL |
dc.contributor.author | Miś, Lucjan | pl_PL |
dc.contributor.author | Wołk, Zdzisław | pl_PL |
dc.contributor.author | Mirewska, Elżbieta | pl_PL |
dc.contributor.author | Matejek, Józefa | pl_PL |
dc.contributor.author | Zdebska, Ewelina | pl_PL |
dc.contributor.author | Lubińska-Bogacka, Magdalena | pl_PL |
dc.contributor.author | Urbanek, Jolanta | pl_PL |
dc.contributor.author | Banach, Marek | pl_PL |
dc.contributor.author | Gierat, Tadeusz Waldemar | pl_PL |
dc.contributor.author | Prokop, Jiří | pl_PL |
dc.contributor.author | Rozenbajger, Małgorzata | pl_PL |
dc.contributor.author | Kawula, Anna | pl_PL |
dc.contributor.author | Wnęk-Gozdek, Joanna | pl_PL |
dc.contributor.author | Baraniak, Barbara | pl_PL |
dc.contributor.author | Jordan, Maria | pl_PL |
dc.contributor.author | Gierszewski, Dorota | pl_PL |
dc.contributor.author | Cyboran, Beata | pl_PL |
dc.contributor.author | Bednarczyk, Henryk | pl_PL |
dc.contributor.author | Litawa, Aleksandra | pl_PL |
dc.contributor.author | Pabiańczyk, Anna | pl_PL |
dc.contributor.author | Seredyńska, Danuta | pl_PL |
dc.contributor.author | Wawrzyniak, Joanna K. | pl_PL |
dc.contributor.author | Orzechowska, Grażyna | pl_PL |
dc.contributor.author | Majewska-Kafarowska, Agnieszka | pl_PL |
dc.contributor.author | Domagała-Kręcioch, Agnieszka | pl_PL |
dc.contributor.author | Tomczyk, Łukasz | pl_PL |
dc.contributor.author | Barańska, Magdalena | pl_PL |
dc.contributor.editor | Szarota, Zofia | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-08-23T10:59:40Z | |
dc.date.available | 2018-08-23T10:59:40Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.isbn | 978-83-7271-723-8 | |
dc.identifier.issn | 0239-6025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/3096 | |
dc.description.abstract | Celem opracowania jest zajęcie stanowiska w dyskusji nad rolą badań andragogicznych w wyznaczaniu bieżących i przyszłych kierunków polityki społecznej, w debacie nad rolą i funkcjami oświaty dorosłych wobec globalizacji,
informatyzacji i zdefiniowanych problemów społecznych. Priorytetowym zadaniem badawczym, podjętym przez autorów publikacji, jest diagnoza rozmiaru problemu zagrożenia defaworyzacją, marginalizacją i wykluczeniem społecznym,
wskazanie grup defaworyzowanych, rozpoznanie strategii rozwiązywania problemów związanych z uczestnictwem społecznym oraz integracją społeczną, określenie kwestii społecznych, do złagodzenia których przyczynia się oświata
dorosłych, opis jej narzędzi.
Opracowanie przynosi propozycje procesów normalizacyjnych realizowanych przez uczestnictwo w edukacji permanentnej (kształcenie poszkolne i pozaszkolne, kształcenie tzw. drugiej szansy, edukacja nieformalna) oraz w kulturze
poprzez działalność instytucji, placówek, organizacji społecznych i stowarzyszeń umożliwiających twórcze zagospodarowanie czasu wolnego. Opisano lokalne i regionalne inicjatywy i działania optymalizujące, zmierzające do rozwoju, integracji i aktywizacji jednostek oraz grup zagrożonych marginalizacją. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 618 | pl_PL |
dc.subject | edukacja dorosłych | pl_PL |
dc.title | Oświata dorosłych wobec jednostek i grup defaworyzowanych : ku społecznej jedności | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |