dc.description.abstract | Niniejsza praca wyrasta z pragnienia spojrzenia na przeszłość z perspektywy
współczesności, a także z chęci zebrania i uporządkowania
tendencji, które towarzyszą, organizują, wpływają na szkolną edukację
w zakresie nauczania języka ojczystego. Inspiracji do jej powstania było
wiele – praktyka uczenia w szkole, obserwowanie, jak uczą inni (doświadczeni
nauczyciele i początkujący studenci), nauczanie indywidualne,
analizowanie i pisanie podręczników, tworzenie materiałów dla
nauczycieli, rozmowy z nauczycielami, rozmowy z uczniami, a także
uważna lektura tego, co do tej pory napisano na temat kształcenia językowego.
Jest ona także jeszcze jednym głosem w sprawie nauczania
języka. Kolejnym poszukiwaniem złotego środka. Świadectwem zainteresowania
i namysłu nad tym, jak skutecznie uczyć języka, próbując
łączyć różne zobowiązania, w tym przede wszystkim to najważniejsze:
wobec podmiotu całego procesu – ucznia. | pl_PL |