Współczesna edukacja medialna : teoria i rzeczywistość
View/ Open
Author:
Ogonowska, Agnieszka
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 978-83-7271-792-4
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
mass mediaedukacja medialna
kompetencje medialne
Date: 2013
Metadata
Show full item recordAbstract
Książka ta traktuje o różnych znaczeniach, kluczowych wymiarach, wzorcach,
funkcjach i kontekstach edukacji medialnej w Polsce i na świecie.
Uczenie o mediach, przez media i dla mediów służy rozwojowi kompetencji
medialnych i informacyjnych, a te z kolei przyczyniają się do rozwoju zasobów
indywidualnych i społecznych. Mówimy zatem jednocześnie o wzroście
potencjału człowieka w odwołaniu choćby do modelu inteligencji wielorakich
czy poznania rozproszonego, jak i ewolucji potencjału społecznego,
co widać na przykładzie społecznościowych projektów wikinomicznych.
Kooperacja, postawa aktywistyczna i dostęp do nowych technologii, a także
chęć dzielenia się wiedzą i uczenia się od innych stają się współcześnie
istotnym kapitałem społecznym i kulturowym. W znaczący sposób może się
on przyczyniać do większej demokratyzacji społeczeństwa, uwolnienia się
potencjału ludzkiego i jego materializacji (obiektywizacji) w postaci nowych
dóbr kultury, stosunków społecznych, ekonomii, polityki i strategii zarządzania
oraz form edukacji.