• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uwarunkowania akceptacji uczniów w klasie integracyjnej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 520 (8.190MB)
Autor:
Baraniewicz, Danuta
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISBN: 978-83-7271-527-2
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
integracja szkolna
klasy integracyjne
dzieci niepełnosprawne
integracja społeczna
klasy szkolne
grupy rówieśnicze
Data: 2009
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
W rozdziale 1 zamieściłam teoretyczne rozważania na temat rozumienia pojęcia integracja w różnych dyscyplinach naukowych, podstawowych celów, założeń i form integracji społecznej oraz kształcenia integracyjnego. W rozdziale 2 przybliżyłam problematykę klasy szkolnej jako grupy społecznej i rówieśniczej. W rozdziale 3 zaprezentowałam zagadnienie akceptacji uczniów w klasie szkolnej oraz jej indywidualne, rodzinne i szkolne uwarunkowania. Rozdział 4 ma charakter metodologiczny, przedstawiłam w nim wybrane do analizy problemy, hipotezy badawcze, zastosowane metody, techniki i narzędzia. W kolejnych trzech rozdziałach (5, 6, 7) przedstawiłam rezultaty badań własnych, dotyczących uwarunkowań akceptacji uczniów w integracyjnej klasie szkolnej. Rozdział 5 zawiera analizę uwarunkowań indywidualnych, rozdział 6 - rodzinnych, rozdział 7 - szkolnych. Każdy z powyższych trzech rozdziałów obejmuje opis uzyskanych wyników oraz próbę ich interpretacji. W rozdziale 8 zawarłam syntezę wyników, w ostatnim zaś 9 rozdziale zamieściłam postulaty do wykorzystania w praktyce pedagogicznej.
URI
http://hdl.handle.net/11716/562
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image