Jak małe dziecko poznaje rzeczywistość : o zabawie i komunikacji we wczesnym dzieciństwie
View/ Open
Author:
Lasota, Agnieszka
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 978-7271-725-2
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
dziecizabawy społeczne
gesty komunikatywne
zabawy
gestykulacja
symbolizacja
Date: 2012
Metadata
Show full item recordAbstract
Książka ma przybliżyć czytelnikom - psychologom, studentom, rodzicom - sposób, w jaki małe dziecko poznaje świat. Jak uczy się i zdobywa doświadczenie w procesie komunikacyjnym, stając się kompetentnym nadawcą i odbiorcą komunikatów - zarówno językowych, jak i niejęzykowych. Jak eksploruje otoczenie, poznaje je za pomocą wszystkich dostępnych zmysłów. Jak uczy się zachowań związanych z samoobsługą. Kiedy zaczyna rozumieć etykiety nadawane przedmiotom. Dowiemy się, dlaczego dziecko wcześniej potrafi nadać nazwę poprzez gest, a dopiero za kilka miesięcy użyć odpowiedniego słowa. Na czym polega zabawa na niby. Jakie aspekty rozwoju poznawczego mają wpływ na umiejętność symbolizacji u małego dziecka.