Now showing items 701-707 of 707

    • Wprowadzenie 

      Dormus, Katarzyna (2014)
    • Przesłanie Komisji Edukacji Narodowej dla współczesności 

      Majorek, Czesław (2014)
      The article presents a critical analysis of the achievements of The Commission of National Education, in the context of the ideals and values of the Enlightenment, such as rationalism, utilitarianism, or the cult of ...
    • Polityka państw członkowskich i prawne instrumenty Unii Europejskiej na rzecz równouprawnienia płci w edukacji 

      Wojniak, Justyna (2013)
      The issue of gender inequality in education is of interest not only educational researchers, as it was also reviewed by the European Commission, which makes this issue an important element of EU policy. The paper examines ...
    • Współczesny twórczy nauczyciel a internetowa blokada intelektu 

      Frankiewicz, Ewa (Wydawnictwo Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2013)
      This article presents the exemplar of a contemporary teacher who has theoretically received perfect education and is very well prepared to perform his/her didactic and educative roles. This teacher, however, has slowly ...
    • Dziecko ryzyka dysleksji w przedszkolu 

      Kurowska, Barbara (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2011)
      Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy zawiera teoretyczne rozważania poświęcone pojęciom 'dysleksja' i 'ryzyko dysleksji'. Przedstawiłam w nim historyczny rys rozwoju zainteresowań problematyką dysleksji, poglądy ...
    • Problem psychofizyczny w filozofii Henri Bergsona 

      Kulczycki, Jerzy (Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1996)
      Rozprawa niniejsza, będąca prezentacją bergsonowskiej koncepcji rozwiązania problemu psychofizycznego, składa się z dwóch części. Część pierwsza (rozdziały I - III) zawiera rozważania przygotowawcze. Prezentacja poglądów ...
    • Szkoła twórcza w odtwórczym świecie 

      Kucha, Ryszard; Gębuś, Dorota; Kucha, Magdalena; Frankiewicz, Ewa; Kowalczyk, Renata; Stavreva Veselinovska, Snezana; Kirova, Snezana; Walewander, Edward; Dolata, Elżbieta; Kochan, Kataryzna; Frýdková, Eva; Ravchyna, Tanya; Kovalchuk, Larysa; Pyatakova, Halyna; Sarnat-Ciastko, Adrianna; Widawska, Edyta; Brasławska-Haque, Mirosława; Gawle-Wiernasz, Małgorzata; Zając, Agnieszka; Kiełb-Grabarczyk, Dorota; Jakimiuk, Beata; Lesner, Wiesław; Suchmiel, Jadwiga; Shved, Mariya; Sirotová, Mariana; Tanabe, Shunji; Chepil, Mariya; Tokarenko, Oksana; Jurzysta, Kazimierz; Sowiński, Andrzej J.; Malik, Magdalena; Gal, Katarzyna; Fatyga, Magdalena; Apanel, Danuta; Szostak, Joanna; Noworyta, Anna; Kita, Sylwia; Smetanová, Eva; Mazurek, Kas; Winzer, Margret A.; Chepil, Oresta; Wojniak, Justyna (Wydawnictwo Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2013)
      Zbiorowe opracowanie opatrzone zostało tytułem SZKOŁA TWÓRCZA W ODTWÓRCZYM ŚWIECIE. Naczelnym pojęciem jest „szkoła twórcza”, bo taką być powinna. To ruch nowego nauczania w pierwszej połowie XX w. sformułował pojęcie ...