Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 28
Technika komputerowa w terapii logopedycznej. – dlaczego warto ją wykorzystywać w pracy z dziećmi
(2015)
The article is a deliberation on the topic of the use of computer technology in the process of
education, especially in logopedic therapy. It includes both the conclusions of the observations
from own work, with able and ...
Organizacje samopomocowe jako forma wsparcia dorosłych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną oraz ich rodzin
(2015)
The uncertainty connected with the future of growing up people with mental disabilities
includes such areas of life as employment, creating a family, care, and finances. Caregivers
and therapists are asking themselves ...
Wykorzystanie urządzenia Kinect w terapii dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną
(2015)
The aim of the article is to develop multimedia programs cooperating with a dynamically
developing Kinect technology in order to support the development of children with mental
and motoric disability. The article describes ...
Twórczość plastyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną jako forma komunikacji ze światem
(2015)
The plastic creativity of people with intellectual disability is an extremely interesting
phenomenon in our culture. It is not only a new quality, but also a medium, a meeting of
a recipient with a reality of a disabled ...
Znaczenie języka migowego w rozwoju dzieci z wadą słuchu
(2015)
The need to communicate is the most important mental need of a man. The fulfillment of
this need is the basis of realization of all other needs. It is fundamental for the development
of each child. People communicate ...
Wsparcie społeczne adolescentów z zaburzeniami psychicznymi
(2015)
The aim of this paper is to present the meaning of social support for adolescents with mental
disorders in the context of their difficulties with interpersonal functioning. The first part
presents the theory behind social ...
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 172. Studia Paedagogica 4. Interdyscyplinarne ujęcie procesu wspierania osób ze specjalnymi potrzebami
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2015)
Podmiotowość osoby ze specjalnymi potrzebami we współczesnym świecie wyznacza
różne kierunki wspierania ich rozwoju i zaspokajania potrzeb życia codziennego.
Proces wspierania dotyczy wielu aspektów w wymiarze społecznym, ...
Wspieranie rozwoju dzieci wybitnie zdolnych w kontekście idei powstawania uniwersytetów dziecięcych. Na przykładzie dzieci uczęszczających do Niepublicznego Przedszkola „Stokrotka” w Gliwicach
(2015)
A child with special educational needs is not only a child with disabilities, it is also an especially
gifted one. In the intellectual area a gifted child outruns their peers – they process information
coming from different ...
Poradnictwo i pomoc psychologiczno-pedagogiczna w procesie rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością
(2015)
This article presents the role and importance of counseling and psychological and pedagogical
help in the process of rehabilitation of children with disabilities.
The first part of the article focuses on explaining such ...
Współczesne sposoby wspierania rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2015)
The article entitled Modern ways of supporting children and adolescents with special educational
needs is an encouragement to reflect on the methods that should be used to improve
the psychophysical and emotional condition ...