• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Rozprawy doktorskie (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Rozprawy doktorskie (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Definicja językowo-kulturowa w diagnozowaniu wiedzy semantycznej uczniów ze szkół specjalnych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
definicja_jezykowo_kulturowa_w_d_michalik_miroslaw_000046.pdf (19.23MB)
Autor:
Michalik, Mirosław
Promotor:
Rittel, Teodozja
Język: pl
Słowa kluczowe:
definicja językowo-kulturowa
diagnoza
lingwistyka edukacyjna
language-cultural definition
determination
educational linguistics
Data: 2002
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Teodozji Rittel.
Streszczenie
Przedmiotem pracy doktorskiej było ukazanie możliwości zastosowania zaproponowanych przez J. Anusiewicza definicji językowo - kulturowych w lingwoedukacyjnej diagnozie wiedzy semantycznej uczniów ze szkół specjalnych. Dzięki definicjom językowo - kulturowym nazw żywiołów zostały określone: 1) stopnie opanowania kompetencji językowo - kulturowej uczniów; 2) preferencje badanych dotyczące stosowania prototypowych elementów znaczeniowych; 3) poziomy rozumienia definiowanych pojęć; 4) struktura stosowanych przez uczniów definicji; 5) rodzaje popełnianych błędów. Poziom kompetencji językowo - kulturowej (z wiedzą semantyczną) uczniów ze szkół specjalnych okazał się znacznie niższy w stosunku do zakładanego stopnia opanowania tejże kompetencji przez uczniów ze szkół masowych.
 
The subject of the doctoral dissertation was a presentation of the possibilities in practical application of the language - cultural definitions in linguistic and educational determination of semantic knowledge among students with learning disabilities. Based on the language - cultural definitions of environments the following have been established: 1) the level of mastering the language - cultural competence; 2) the preferences concerning the prototypical elements in meaning; 3) the degree of understanding of notions; 4) the structure of definitions the students commonly use; 5) the types of mistakes made by them. The level of the language - cultural competence (including semantic knowledge) in students with learning disabilities has proved to be considerably lower compared to the expected level of the same competence among students of regular schools.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/939
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image