• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aksjologiczne orientacje wychowania

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 1022 (2.089MB)
Autor:
Adamczyk, Dariusz
Kaleta-Witusiak, Małgorzata
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISBN: 978-83-8084-615-9
978-83-8084-616-6 (e-ISBN)
ISSN: 2450-7865
Język: pl
Słowa kluczowe:
wartości
wartości moralne
wychowanie
teorie wartości
koncepcje wartości
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Celem niniejszej książki jest analiza zagadnienia wartości, zwłaszcza moralnych, podstaw wartości, a także ukazanie ich w perspektywie wychowania. Wartości moralne w wychowaniu stanowią główny nurt podjętej analizy. Odniesieniem podejmowanych w tym nurcie analiz jest ontologiczno-aksjologiczna koncepcja człowieka jako osoby ludzkiej. Kontekstem analizowanych aksjologicznych orientacji wychowania jest zatem aspekt personalistyczny, którego najgłębsze uzasadnienie znajduje się w doktrynie chrześcijańskiej. Warto podjąć refleksję nad tymi kwestiami, celem ukazania ich w perspektywie wychowania ukierunkowanego ku pełni osobowościowego rozwoju człowieka. Zastosowana metoda analizy i syntezy pozwala na zaprezentowanie współczesnych osiągnięć naukowych dotyczących aksjologicznych orientacji wychowania. Ujęcie syntetyczne pozwala na wyprowadzenie wniosków i podanie sugestii (natury ogólnej) dotyczących wychowania integralnego, o charakterze personalistycznym, a także wskazanie najbardziej istotnych jego elementów. Książka ma charakter interdyscyplinarny, co daje możliwość szerszego i wieloaspektowego ujęcia podejmowanych zagadnień. Zwrócono uwagę przede wszystkim na aspekty pedagogiczne, ale też filozoficzne, teologiczne czy psychologiczne. Te aspekty przewijają się w całości opracowania. Monografia zawiera trzy rozdziały. W pierwszym dokonano analizy podstaw koncepcji wartości. Przedstawione zostały wybrane teorie wartości, a także uwarunkowania kondycji człowieka. Rozdział drugi dotyczy personalistycznych konotacji wychowania i jego istotnych elementów. Ostatni zaś rozdział to analiza koncepcji wychowania agatologicznego autorstwa Józefa Tischnera.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12435
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image