• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kompetencje społeczne gimnazjalistów i ich wychowawcze implikacje

Thumbnail
View/Open
Prace Monograficzne nr 596 (37.39Mb)
Author:
Zawisza-Masłyk, Ewa
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 978-83-7271-676-7
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
dorastanie
uzdolnienia społeczne u dzieci
uczniowie szkół średnich
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Książka ta składa się z trzech podstawowych części - teoretycznej, zawierającej dwa rozdziały, metodologicznej oraz empirycznej, opracowanej na podstawie własnych badań. Część teoretyczna jest obszerna ze względu na specyfikę zjawiska, dotąd, jak się wydaje, nie traktowanego z należytą powagą. W części tej opisano również tę część badań, która ma charakter wprowadzenia w środowiska badawcze i dotyczy autorytetu nauczyciela oraz kontaktu między uczniami a pedagogami. Rozbudowano ją o krótki opis teorii E.H. Eriksona, bowiem stanowi ona swoistą podstawę, punkt wyjścia do rozważań na tematy związane z okresem dorastania człowieka. Na tej koncepcji oparto również rozważania dotyczące profilaktyki zachowań ryzykownych, wynikające z silnego, zgodnego z eriksonowską myślą przekonania, że niezrealizowanie pewnych zadań rozwojowych jeszcze przed wejściem w wiek adolescencji utrudni młodemu człowiekowi wejście w następny etap rozwojowy, jakim jest dojrzewanie. Teoria ta wskazuje więc silnie zarówno na czynniki ryzyka, jak i na czynniki chroniące przed podejmowaniem przez młodych ludzi zachowań ryzykownych. Część metodologiczna zawiera opis metod, technik i narzędzi badawczych, odwołuje się również do podstawowych teorii i założeń, głównie z zakresu psychologii społecznej i rozwojowej, które pozwalają bliżej zrozumieć problematykę pracy. Część opisująca przeprowadzone w szkołach badania jest bardzo szczegółowa, ze względu na wielką ilość informacji, jakie udało się uzyskać dzięki zastosowanym technikom badawczym i ich rzetelnemu udokumentowaniu. Informacje te są wielowątkowe, ale posiadają wspólny mianownik - jest nim rozwój młodego człowieka w wieku adolescencji oraz problemy związane z dorastaniem w świecie, który dziś nie jawi się jako przyjazny temu okresowi rozwojowemu.
URI
http://hdl.handle.net/11716/1946
Collections
  • Monografie / Rozdziały (SKN)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image