Debata Edukacyjna
Przeglądaj według
Debata Edukacyjna (
ISSN 1895-2763
) to recenzowane Czasopismo Naukowe Instytutu Nauk o Wychowaniu
Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie wydawane w formie
rocznika
.
Czasopismo wpisuje się we współczesny nurt
pedagogicznego myślenia
. Tematyka każdego numeru
oscyluje wokół najbardziej aktualnych nurtów, tendencji, kwestii dyskusyjnych wyłaniających się z bieżących
problemów edukacyjnych. W czasopiśmie znajdują się zarówno artykuły o charakterze teoretycznym jak i badawczym oraz
informacje o konferencjach naukowych i recenzje publikacji naukowych.
"Debata Edukacyjna", rocznik, wersja pierwotna drukowana, ISSN 1895-2763
RADA REDAKCYJNA:
- dr hab. Barbara Kędzierska prof. UP - redaktor naczelny
- dr Olga Wyżga - sekretarz
- dr hab. Joanna M. Łukasik - sekretarz
- dr Danuta Topa - sekretarz
- prof. dr hab. Stefan Kwiatkowski
- dr hab. Zofia Szarota prof. UP
- dr hab. Andrzej Ryk prof. UP
- dr hab. Ireneusz Kawecki prof. UP
- dr hab. Jiří Prokop
- prof. dr hab. Johann Magenheim
- dr hab. Miroslav Gejdoš
REDAKTORZY TEMATYCZNI:
- Prof. dr hab. Stefan Kwiatkowski, APS - pedagogika rynku pracy
- Prof. dr hab. Johann Magenheim, Uniwersytet w Paderborn - technologia kształcenia
- Dr hab. Zofia Szarota prof. UP - pedagogika społeczna i andragogika
- Dr hab. Andrzej Ryk prof. UP - teoria wychowania i pedagogika ogólna
- Dr hab. Ireneusz Kawecki prof. UP - pedagogika ogólna i metodologia badań
- Dr hab. Miroslav Gejdoš, Katolicki Uniwersytet w Rużomberoku - pedagogika ogólna i teoria wychowania
- Dr hab. Helena Wrona-Polańska, prof. UP - edukacja zdrowotna
- Dr hab. Jiří Prokop, Uniwersytet Karola w Pradze - pedagogika porównawcza
RECENZENCI:
- Prof. dr hab. Janusz Mastalski, UJP2
- Prof. dr hab. Mirosław Szymański, APS
- Dr hab. Małgorzata Duda prof. UJP2
REDAKTORZY JĘZYKOWI:
- Dr Anna Ślósarz - język polski
- Dr Anna Ścibor-Gajewska - język angielski
REDAKTOR STATYSTYCZNY:
- Dr Sławomir Trusz
Kolekcje w tym zbiorze
-
Debata Edukacyjna ; Nr 1/2005
Wolność i równość -
Debata Edukacyjna ; Nr 2/2009
Edukacja we współczesnej debacie -
Debata Edukacyjna ; Nr 3/2010
Humanistyka Pedagogika Wychowanie -
Debata Edukacyjna ; Nr 4/2011
Komunikacja społeczna w edukacji -
Debata Edukacyjna ; Nr 5/2012
Społeczny wymiar edukacji -
Debata Edukacyjna ; Nr 6/2013
Wokół wyzwań współczesnej edukacji -
Debata Edukacyjna ; Nr 7/2014
Edukacja w całożyciowym rozwoju człowieka
Najnowsze pozycje
-
Современное занятие в учреждении внешкольного образования в Украине
(2014)In article modern lesson in establishment of out-of-school education in Ukraine is characterized. Definition of educational lesson and general requirements to goal settings of lesson are given. Forms of lessons are ... -
Тенденции формирования управленческой культуры будущих инженеров железнодорожного транспорта Украины в процессе профессиональной подготовки
(2014)The article reveals the pedagogical paradigms and conceptual approaches to the formation of administrative culture of Railway Engineers in higher education, taking into account the leading trends in the development of ... -
Содержание подготовки будущих педагогов внешкольных учреждений по направлению „технологическое образование”
(2014)In the article presents main issues of the content of training future pedagog for non-formal education on the direction “Technology education”. Special attention is paid to the implementation of the content of the training ... -
Роль внешкольного образования в предупреждении детской преступности, безнадзорности и беспризорности
(2014)In the article questions are examined in relation to the decision of important tasks of the educational and social politics sent to self-realization of child in society out-ofschool educational establishments, bringing ... -
Labour migration as a form of expanding employee competencies
(2014)Transformations of work take place as a result of many factors. One of them is the scientific and technical progress. Years ago, significant progress has been made through automation, followed by robotics, and now the ... -
Standardization of education in higher education institutions of Ukraine and Poland
(2014)In the article the curriculum of Pedagogical University of Cracow (Poland) of educational and qualification level of bachelor with the specialization in “Philology” (English and literature) is considered and its comparing ... -
Institutional framework of manager training in agricultural universities of Ukraine
(2014)The article presents the normative framework of specialist training of bachelor, specialist, and master’s degrees in the uuniversities of Ukraine of the third-fourth accreditation levels. -
Historical and pedagogical overview of non-formal education in the USA
(2014)The article draws attention to issues of school education in the United States. The author presents the historical and pedagogical overview of informal and afterschool education of the United States, highlighting the ... -
The state and perfection of non-formal education in Ukraine
(2014)The article is devoted to the state and perfection of non-formal education in Ukraine. The represented by theoretical and methodical aspects of developing the non-formal education. It was fixed that applying of the ... -
The legacy of lifelong learning : competences in active citizenship
(2014)Focusing on the relation between Education in general and Citizenship Education in particular some key questions come to the surface: Which kinds of new trends in learning are compatible for citizenship education? Which ... -
Introduction
(2014) -
Debata Edukacyjna - Edukacja w całożyciowym rozwoju człowieka - nr 7/2014
(Instytut Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2014) -
Środowiskowe uwarunkowania instytucjonalnego procesu wychowania dziecka
(2013)Autor przedstawia człowieka, który nie żyje w odizolowanym świecie. Jest on istotą społeczną, żyje wśród innych, jest on także istotą zakorzenioną w kulturze (żyje w pewnej kulturze) oraz istotą wpisaną w świat przyrody. ... -
Porzucanie nauki szkolnej przez uczniów – kontekst europejski
(2013)Sytuacja na rynku pracy w Polsce jest determinowana przez szereg zjawisk związanych ze wzrostem podaży pracy i spadkiem popytu. Stopa bezrobocia jest wysoka, w większości osoby bezrobotne mają jedynie wykształcenie ... -
Wiedza i umiejętności początkującego nauczyciela w świetle poglądów Lindy Darling-Hammond
(2013)W artykule prezentowana jest ewolucja myślenia o nauczycielu i jego kwalifikacjach. Odwołując się do raportu Flexnera dotyczącego kształcenia lekarzy w początkach XX wieku wskazywano na zróżnicowanie przygotowania ... -
Psychoedukacja jako forma promocji zdrowia
(2013)Celem niniejszego doniesienia jest ukazanie psychoedukacji jako formy promocji zdrowia poprzez upowszechnienie wiedzy psychologicznej dla zwiększenia świadomości w zakresie: czynników sprzyjających i zagrażających zdrowiu ... -
Problemy kobiet – ofiar przemocy rodzinnej a zadania edukacji społecznej
(2013)Świadomość swoich praw jest kluczem do samostanowienia i bycia wolnym. Polki otrzymały prawa obywatelskie w 1918 roku. Czy korzystają z nich w pełni i świadomie? Przedstawiany tekst przynosi odpowiedź na to pytanie z ... -
Wybrane aspekty edukacji dla zrównoważonego rozwoju w Polsce na tle niemieckiego kontekstu : niemiecki krajobraz edukacyjny w zapewnianiu jakości edukacji dla zrównoważonego rozwoju (EZR)
(2013)Warunkiem realizacji założeń zrównoważonego rozwoju jest odpowiednia edukacja, która kształtując kompetencje kluczowe oraz przygotowując absolwentów do aktywnego wkroczenia na rynek pracy, jest najlepszym sposobem ...