Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP): Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 101-120 z 1434
-
Kształcenie zintegrowane w klasach łączonych – możliwości, ograniczenia, wyzwania
(2017)Combined classes as a way of organizing the school’s work are present in our reality for many years. According to the statistics, it is known that about 20% of Polish schools is constantly exploiting this form of education. ... -
Diagnoza zaburzeń mowy u dziecka z afazją ruchową w grupie integracyjnej. Studium przypadku
(2017)Speech allows you to communicate needs, provide information, and inform about urging. It allows you to express states, emotions, judgments on the subject. Knowledge of the language development of the child helps him work. ... -
Razem czy osobno, czyli co łączyć, a co rozdzielać w edukacji matematycznej dzieci
(2017)In the article various issues related to learning mathematics are presented. Mathematics has a three-fold nature and all its aspects complement and infiltrate each other. This is why in mathematics education they cannot ... -
Włączanie jednostki w świat kultury przez wybrane środowiska społeczno-wychowawcze (na przykładzie śpiewaków amatorskich zespołów chóralnych)
(2017)The socio-educational environments closest to an individual are family, peer group, school, local environment, place of work, as well as media recognized in a broad sense. Particular environments affect the human by ... -
Przygotowanie studentów kierunków pedagogicznych do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2017)The article discusses the theme of working with a pupil with special educational needs. A group of students was subject to studies which aimed to define attitudes, forms and strategies of self-education which are preferred ... -
Profil nauczyciela wczesnej edukacji włączającej
(2017)The article by Anna Szkolak Profile-Inclusive Early Childhood Education Teacher refers to the idea of inclusive education as a right of every pupil to be in school, participate and gain achievements through learning, ... -
Możliwości i ograniczenia edukacji uczniów zdolnych w warunkach szkoły masowej
(2017)Supporting the development of a gifted pupil in conditions of a public school causes a lot of problems and controversies for primary education teachers. It should be planned and realized with reference to wider context ... -
Edukacja mniejszości w Polsce. Sytuacja obecna, cele i wyzwania
(2017)The article relates to the issue of minority education in Poland. It raises the issues related to the education of children belonging to both national and ethnic minorities, as well as issues related to education of ... -
System mannheimski jako forma doboru pedagogicznego – geneza, założenia, aplikacje edukacyjne, współczesność
(2017)The article presents the Mannheim system as a known form of educational selection and an example of alternative education. The first part of the article presents the genesis of the Mannheim system and shows its main ... -
Razem czy osobno? Koedukacja w perspektywie historycznej i współczesnej
(2017)The debate on the pros and cons of coeducation began in the Polish territories during the 1870s. Teachers, feminists, and ordinary left-leaning people were particularly active in advocating for coeducation. The most ... -
Razem czy osobno? Współczesne mity, klisze i szablony edukacyjne
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017) -
Osoby niepełnosprawne w drodze do aktywności zawodowej
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)Dorosłe życie dla każdego człowieka stanowi wyzwanie. Być dorosłym oznacza „zdobyć mądrość i umiejętności, pozwalające nam otrzymać to, co chcemy, w granicach nakładanych na nas przez rzeczywistość uszczuplonych sił, ... -
Spotkanie z art brut
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)Niniejsza książka jest raczej próbą spojrzenia na pewne aspekty art brut z perspektywy pedagoga specjalnego i miłośnika sztuki zarazem, i rozważenie, jakie z wyłaniającego się obszaru znaczeń nadawanych art brut mogą ... -
Diagnoza funkcjonalna uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną wyzwaniem dla nauczyciela
(2017)The functional diagnosis is the base for the planning process in working with students with moderate and severe intellectual disability. It indicates the importance of the studied phenomenon for a wider context. Behavioral ... -
Motywy wyboru zawodu i trwania w zawodzie w kontekście przejawianych przez pedagogów specjalnych typów zachowań i przeżyć związanych z pracą
(2017)Motivation is one of the important indicators of the vocational functioning, both at the beginning of career, as well as during it. Getting to know the reasons for choosing and for staying in the profession may be an ...