Search
Now showing items 1-10 of 10
Stymulacja kreatywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2005)
Przedmiotem niniejszej rozprawy będzie stymulacja kreatywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym przez
stosowanie aktywizujących metod i technik pracy dydaktyczno-wychowawczej, w tym: metody synektycznej W.J.J. ...
Odkrywanie zdolności dziecka : koncepcja wielorakich inteligencji w praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2005)
Praca niniejsza poświęcona jest dzieciom ze starszych grup przedszkolnych
i uczęszczającym do klas I-III. Biorąc pod uwagę szczególnie
dzieci sześcioletnie, podkreślić należy, że ich pierwsze doświadczenia edukacyjne
powinny ...
Język - komunikacja - niepełnosprawność : wybrane zagadnienia
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2003)
Rozwój języka dziecka, również języka dziecka z określoną niepełnosprawnością,
stanowi przedmiot zainteresowań przedstawicieli różnych nauk humanistycznych.
Analizują oni jednak nieco inne problemy szczegółowe. Językoznawców ...
Edukacja środowiskowa na poziomie nauczania zintegrowanego
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2002)
W obliczu współczesnych, ogromnych zagrożeń ekologicznych problematyka edukacji środowiskowej uczniów wydaje się być
ważna i coraz bardziej aktualna. Organizacje międzynarodowe koordynujące działania w zakresie ochrony ...
Ojciec wobec osiągnięć edukacyjnych dziecka niesłyszącego
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2013)
Niniejsza monografia składa się z dwóch części. Część pierwsza stanowi
teoretyczne podstawy badań i składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale
pierwszym przedstawiono problematykę ojca i ojcostwa w świetle ...
Dziecko i tekst literacki - o wartościach edukacyjnych literatury dla dzieci
(2013)
Literatura stwarza człowiekowi możliwość zagłębienia się w innej, nowej dla niego
rzeczywistości. Kreuje światy, przygody, bohaterów, którzy go poruszają, zachęcają
do innego życia, skłaniają do refleksji nad sobą, innymi ...
Rola zabawek edukacyjnych we wczesnym wspomaganiu dziecka z dysfunkcją wzroku
(2014)
We wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci niewidomych ćwiczenia rehabilitacyjne powinny
mieć formę zabawy. Celem działań terapeutycznych jest przygotowanie dziecka do podjęcia
nauki szkolnej. Wykorzystanie zabawek wspomagania ...
Dyspraksja rozwojowa jako specyficzne zaburzenia funkcji motorycznych dziecka
(2016)
Przedmiotem artykułu jest dyspraksja jako swoista trudność w uczeniu się, związana z rozwojem mózgu
człowieka, która wpływa na podstawowe zdolności do planowania sekwencji ruchu i wszelkiego rodzaju
działań motorycznych ...
Fenomenologiczne podstawy w edukacji dziecka
(2016)
Artykuł prezentuje próbę ukazania podstaw fenomenologicznych w edukacji dziecka. Fenomenologia
jako jeden z najważniejszych kierunków myślowych współczesności dokonał zasadniczej zmiany w rozumieniu
ludzkiego poznania. ...
Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)
Szkolny obraz świata, kreowany w procesie nauczania i uczenia się, jest po części
efektem zapisów zamieszczonych w dokumentach programowych i materiałach
metodycznych, oddziałują na niego też niewątpliwie wszystkie ...