Rozprawy doktorskie (WP): Recent submissions
Now showing items 61-80 of 159
-
Zainteresowanie fizyką uczniów szkół podstawowych i średnich (na podstawie badań empirycznych)
(1997)Zainteresowanie uczniów ofertą szkoły jest podstawowym warunkiem uzyskania sukcesu obu zaangażowanych w procesie dydaktycznym stron - uczniów i nauczycieli. W pracy prezentowana jest struktura zainteresowania uczniów ... -
Czynniki warunkujące powodzenie uczniów głuchych klas I i II w nauczaniu matematyki
(1995)Celem podjętych i realizowanych badań było ukazanie skuteczności metody ośrodków pracy w realizacji programu nauczania matematyki w klasach początkowych szkoły dla dzieci głuchych. Wcześniej prowadzone badania w tych ... -
Doradztwo metodyczne w procesie adaptacji społeczno-zawodowej nauczycieli szkół podstawowych
(1998)Celem niniejszej pracy jest ukazanie roli oraz stanu doradztwa metodycznego -jako zorganizowanej formy w rozwoju kwalifikacji i umiejętności zawodowych nauczycieli, szczególnie w okresie ich adaptacji, a także możliwości ... -
System edukacji pielęgniarek - ocena i kierunki przebudowy
(1997)Oczekiwana zmiana systemu edukacji pielęgniarek jest podyktowana zmieniającymi się potrzebami społeczeństwa powstałymi na skutek transformacji politycznych, ekonomicznych i społecznych. Aby podnieść profesjonalne ... -
Uczestnictwo studentów w kulturze w procesie przygotowania do zawodu nauczycielskiego
(1995)Celem badań była analiza teoretycznych i praktycznych aspektów uczestnictwa studentów w kulturze, w szczególności określenie poziomu i warunków udziału młodzieży akademickiej w różnych formach aktywności kulturalnej, ... -
Poziom orientacji w schemacie ciała a stopień opanowania umiejętności czytania i pisania przez głuchych uczniów klas I
(1995)Celem pracy była po pierwsze diagnoza i porównanie poziomu orientacji głuchych i słyszących uczniów klas I w schemacie ciała oraz po drugie ustalenie siły zależności pomiędzy omawianym poziomem a stopniem opanowania ... -
Konstruowanie przestrzeni w wypowiedziach plastycznych i werbalnych dzieci pomiędzy 6 a 10 rokiem życia
(1996)Praca podejmuje problematykę dotyczącą specyfiki konstruowania przestrzeni przez dzieci. Celem badań było odkrycie: rodzaju ujmowanych przez dzieci relacji przestrzennych, wariantów prezentowania przestrzeni w rysunku ... -
Wpływ elementarnej umiejętności czytania na osiągnięcia w nauce uczniów klas pierwszych szkół wiejskich
(1996)Celem podjętych badań było poznanie związku zachodzącego pomiędzy elementarną umiejętnością czytania a postępami w nauce dzieci w środowisku wiejskim. Skoncentrowano się na: określeniu poziomu gotowości do nauki czytania ... -
Podmiotowość uczniów - pedagogiczne postulaty a rzeczywistość : na podstawie badań przeprowadzonych w wybranych państwowych i niepaństwowych liceach ogólnokształcących w Krakowie
(1996)W pracy zaprezentowano nowe spojrzenie na istotę podmiotowości i możliwości jej diagnozowania (jednym z zadań badawczych była normalizacja skonstruowanego kwestionariusza Skali Poczucia Podmiotowości). W części teoretycznej ... -
Wychowawczo-opiekuńcza funkcja rodziny polskiej na tle współczesnych przemian społeczno-ustrojowych
(1996)Dynamika przemian społeczno-ustrojowych sprzyja zmianom postaw, obyczajów, zachowań, mentalności lecz budzi tęsknotę za tradycją. Różnorodne wzorce życia i zachowań asymilowane są do kultury bycia dnia codziennego i życia ... -
Pedagogiczne i psychospołeczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych
(1998)Prezentowane w pracy badania miały na celu określenie predyktorów wyznaczających postawy nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych w porównaniu z osobami wykonującymi odmienny zawód. Jako grupy kontrolne ... -
System awansu nauczycieli w kontekście ich rozwoju zawodowego
(2015)W pracy pt. „System awansu nauczycieli w kontekście ich rozwoju zawodowego przyjęłam jako ramowy problem badawczy pytanie: W jakim stopniu system awansu nauczycieli jest czynnikiem determinującym ich rozwój zawodowy oraz ...