Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP): Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 1141-1160 z 1434
-
Młodzież wobec innych : studium empiryczne na temat nietolerancji społecznej
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2005)Zmieniająca się rzeczywistość społeczno-ustrojowa kraju stwarza konieczność weryfikacji wielu, często podstawowych zjawisk społecznych. Czas transformacji jest także okresem ujawniania się nowych sytuacji i zachowań ... -
Problemat kompetencji muzyczno-pedagogicznych studentów pedagogiki wczesnoszkolnej i nauczycieli klas początkowych szkoły podstawowej w świetle przeprowadzonych badań w latach 1992-1999
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2004) -
Edukacja ekologiczna młodzieży szkół ponadpodstawowych w wybranych rejonach Polski południowo-wschodniej
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2003)Obecnie coraz częściej mówimy o pogarszaniu się środowiska człowieka, toczą się dyskusje i odbywają konferencje związane z losami współczesnego świata, a ekologia jest tematem, który znajduje wielu orędowników. Może to ... -
Uczestnictwo młodzieży akademickiej w kulturze
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2002)W uczelni pedagogicznej przygotowującej nauczycieli i wychowawców, uczestnictwo w kulturze należy traktować jako jeden z ważnych elementów procesu profesjonalizacji kandydatów do tego zawodu. Tylko bowiem sam nauczyciel ... -
Modelowanie systemowe w pedagogice
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1997) -
System kształcenia pedagogów specjalnych : ciągłość i możliwości zmian
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1996)Praca zbiorowa, którą oddajemy do rąk Czytelników, przedstawia problematykę kształcenia pedagogów specjalnych w Polsce. Pokazuje różne rozwiązania w zakresie kształcenia pedagoga specjalnego, ukazuje aktualne potrzeby ... -
Tematy systemowe w przedszkolu : geneza i założenia, planowanie i przykłady
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1997) -
Teoria systemów a pedagogika
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1992) -
Optymalizacja kształcenia pedagogicznego : przygotowanie do rozwiązywania sytuacji dydaktycznych trudnych
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1990)W toku aktualnie dokonywających się przemian o charakterze treściowym, przedmiotowo-metodycznym czy organizacyjnym szczególnie istotna staje się potrzeba poszukiwania i upowszechniania nowych rozwiązań mieszczących się ... -
Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym : wybrane konteksty
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2009)Posiadanie umiejętności komunikowania się jest niezbędne dla funkcjonowania we współczesnym świecie, dla pełnienia, coraz to nowszych i bardziej złożonych, ról społecznych. Poznanie umiejętności komunikacyjnych dziecka ... -
Bezpieczeństwo fizyczne a prawa dzieci
(2012)The Committee on the Rights of the Child (CRC), the monitoring body of the United Nations Convention on the Rights of the Child (UNCRC) defines corporal or physical punishment as: any punishment in which physical force ... -
Edukacja dla bezpieczeństwa jako warunek promocji zdrowia
(2012)The aim of this study is to examine the role of education in creating a sense of social and personal safety of teachers and students, which is a condition for health and its promotion. Constant changes in various spheres ... -
Poczucie bezpieczeństwa jako wartość we współczesnej szkole
(2012)Axiological issues seem to be more and more often discussed as far as education is concerned. One of such important and universal values is the sense of security and safety. The article emphasizes the essential role of ... -
Nauczyciel wobec wyzwań współczesnej szkoły
(2012)This article: „Teacher's attitude towards the challenges of the present school" is a synthesis of the results of the researches conducted by The Chair of Social Studies and Safety of KEN Pedagogical University in Cracow. ... -
Edukacja dla bezpieczeństwa wobec wyzwań współczesności
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2012)Prawo do bezpieczeństwa przysługuje wszystkim bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne czy społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i wszelkie inne, przynależność ...