Monografie / Rozdziały (WP): Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 41-60 z 701
-
Humor w podręcznikach szkolnych
(2017)W artykule poddano analizie wybrany zestaw podręczników pod kątem obecności w nim treści humorystycznych. Omówione zostały wiersze, w których humor, komizm są najistotniejszymi cechami tych utworów. Autorzy wierszy stosują ... -
Teksty literackie w podręcznikach do kształcenia zintegrowanego
(2017)Celem artykułu jest ukazanie czytanek literackich w podręcznikach do kształcenia zintegrowanego. Analizie poddane zostały dwie serie podręczników do edukacji wczesnoszkolnej: Elementarz XXI wieku oraz Lokomotywa. W ... -
Nauczyciel – kreator świata przedstawionego w e-podręcznikach i multibookach
(2017)W artykule omówiono możliwości kreowania wizji świata przedstawionej w podręczniku przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Przedstawiono analizę roli multimediów w praktyce szkolnej oraz typologię e-podręczników. -
Możliwości i głębokość przetwarzania informacji w toku pracy z podręcznikiem
(2017)W kręgu moich zainteresowań badawczych ważne miejsce w ostatnich kilku latach zajmuje problematyka konstruowania podręczników dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Rozważania zawarte w artykule koncentrują się na ... -
Praca z podręcznikiem jako priorytetowy element kompetencji pragmatycznych nauczycieli wczesnej edukacji
(2017)Artykuł podkreśla rangę kompetencji pragmatycznych nauczyciela wczesnej edukacji, a w szczególności zestawu wiadomości, umiejętności i postaw związanych z planowaniem i programowaniem procesu kształcenia, a więc wyborem/pracą ... -
Zagubione wartości – mądrość, krytycyzm i refleksyjność w podręcznikach do edukacji wczesnoszkolnej
(2017)W artykule zostały poruszone problemy roli podręczników we wprowadzaniu dziecka w świat mądrości, przede wszystkim za cel postawiono sobie ujawnienie rodzaju oraz częstości aktywizowania i opisywania w podręcznikach ... -
Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)Szkolny obraz świata, kreowany w procesie nauczania i uczenia się, jest po części efektem zapisów zamieszczonych w dokumentach programowych i materiałach metodycznych, oddziałują na niego też niewątpliwie wszystkie ... -
iEdukacja. Synergia nowych mediów i dydaktyki. Ewolucja - antynomie - konteksty
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)Celem niniejszego opracowania jest ukazanie zmian w edukacji w kontekście rozwoju i możliwości technologii informacyjnej oraz konwergencji mediów edukacyjnych (przenikania się starych i nowych mediów ze swobodnym przepływem ... -
Nauczyciele wczesnej edukacji wobec problemu diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)Praca składa się z dziewięciu rozdziałów. Pierwszy z nich poświęcony został historii badań nad dysleksją i dyskalkulią rozwojową. Przegląd dokonań światowych i krajowych doprowadził autorkę do spostrzeżenia, że ... -
Rola osoby znaczącej w kształtowaniu obrazu siebie sieroty społecznej
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)Człowiek jest istotą społeczną i dlatego nie może rozwijać się bez kontaktu z innymi ludźmi. Jego przeżycia i rozwój zależą od oddziaływania innych osób. Powszechnie przyjmuje się, że to rodzina jest najlepszym ...