Monografie / Rozdziały (WP): Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 81-100 z 701
-
Spotkanie z art brut
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)Niniejsza książka jest raczej próbą spojrzenia na pewne aspekty art brut z perspektywy pedagoga specjalnego i miłośnika sztuki zarazem, i rozważenie, jakie z wyłaniającego się obszaru znaczeń nadawanych art brut mogą ... -
Diagnoza funkcjonalna uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną wyzwaniem dla nauczyciela
(2017)The functional diagnosis is the base for the planning process in working with students with moderate and severe intellectual disability. It indicates the importance of the studied phenomenon for a wider context. Behavioral ... -
Motywy wyboru zawodu i trwania w zawodzie w kontekście przejawianych przez pedagogów specjalnych typów zachowań i przeżyć związanych z pracą
(2017)Motivation is one of the important indicators of the vocational functioning, both at the beginning of career, as well as during it. Getting to know the reasons for choosing and for staying in the profession may be an ... -
Aktywizacja zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną – rozwiązania baskijskie
(2017)The paper presents the issues connected with the rehabilitation and employment people with intellectual disabilities in the Basque Country. The text comprises of three parts and concludes with a summary. The first part ... -
Praca w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną – oczekiwania beneficjentów projektów zatrudnienia wspomaganego
(2017)In this study I wanted to present the expectations of people with intellectual disability regarding their professional activity after participating in the projects of supported employment. I emphasized the differences ... -
Rola internetu w życiu i funkcjonowaniu osób z niepełnosprawnością wzrokową, słuchową, intelektualną oraz z niedostosowaniem społecznym
(2017)The article is concerned with the role of the Internet in the life of people with various types of disablities. The article comprises of a short theoretical part which introduces the subject of modern media and of an ... -
Technologia informacyjna w życiu gimnazjalistów z niepełnosprawnością intelektualną
(2017)For the 21-century man progressive and continuous development of information technology (IT) is part of the information society. Being part of such a society requires of its members not only to acquire but also to ... -
Blogi internetowe jako forma autoterapii matek dzieci z niepełnosprawnością
(2017)Presently the Internet is one of the elemental sources of information and entertainment. This is facilitated by virtually unlimited access to online resources, the possibility of using it anywhere at any time without ... -
Dogoterapia jako metoda stosowana we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka
(2017)The article presents dog therapy as an adjunct learning process in early intervention. It characterizes types of activities with the participation of the dog, and presents targets which can be realized in work with small ... -
Techniki relaksacyjne we wsparciu rozwoju dziecka. Metoda Shantala
(2017)The article is devoted to the results of using Shantala’s Method in scientific researches. Interpretation took into account respondents belonging to four different age groups, excluding infants under five months. Gathered ... -
Ciągłość i zmiany w systemie kształcenia specjalnego – ujęcie normatywne i funkcjonalne
(2017)In the article the changes that were occurring with time in the Polish special education system are presented. The highlighted areas include: − subject of special education − goal of special education − forms of special ... -
Początki opieki nad dzieckiem z niepełnosprawnością i jego edukacji
(2017)The approach to children with disabilities has significantly changed over centuries in response to developments in law, religion, social norms, and science. Other key factors were the changing views of European societies ... -
Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i innowacji. T. 4.1
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)Niniejszy – czwarty tom cyklicznego opracowania: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością, stanowi kontynuację formuły teoretyczno-empirycznych poszukiwań odpowiedzi na ... -
Humor i śmiech w edukacji
(2016)Celem artykułu jest ukazanie roli i śmiechu w edukacji, poszerzenie wiadomości na ten temat. Omówiono możliwości wykorzystania humoru w nauczaniu i wychowaniu. Przedstawione zostały wyniki badan własnych. W procesie ... -
Rola nauczyciela w realizacji założeń edukacji regionalnej uczniów w młodszym wieku szkolnym
(2016)Współczesna szkoła powraca do realizacji edukacji regionalnej – dziedzictwa kulturowego w regionie, dostrzegając jej istotne znaczenie. W artykule przedstawiono zadania nauczyciela w procesie edukacji regionalnej. ... -
Czynniki wspierające rozwój zdolności uczniów klas I–III z leworęcznością
(2016)Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie, jakie czynniki mogą mieć znaczenie w rozwoju zdolności leworęcznych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Na podstawie literatury wyodrębniono definicje i typologie pojęć: „zdolności” ... -
Strategie czytania ze zrozumieniem w edukacji wczesnoszkolnej
(2016)Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem należy do podstawowych elementów edukacji wczesnoszkolnej. Umiejętność rozumienia czytanych tekstów rozwija się etapowo. Jest to proces długotrwały, złożony i rozwojowy, ... -
Nauka poprzez praktyczne działanie – o metodzie storyline
(2016)Rozdział ten poświęcony jest nowatorskiej metodzie nauczania, jaką jest metoda storyline. Na początku zwrócono uwagę na rys historyczny i założenia filozoficzne. W dalszej części można zapoznać się z opisem podstawowych ... -
„Odczuwam – działam – rozumiem muzykę” w edukacji dziecka
(2016)Metodyka edukacji muzycznej dziecka ma swój specyficzny układ celów szczegółowych osiąganych podczas procesu dydaktycznego. Autorka określa taksonomię celów nauczania/uczenia się jako „odczuwam – działam – rozumiem ... -
Edukacja wczesnoszkolna w dobie cyfryzacji – wartości edukacyjne wybranych programów multimedialnych dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej
(2016)Pojawienie się nowoczesnych środków dydaktycznych zaczęło bezpośrednio wpływać na przebieg, formę i charakter zajęć edukacji wczesnoszkolnej. W niniejszym artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące wartości edukacyjnych ...