Studia Anglica: Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 21-40 z 67
-
The Language of Biomedicine: the Linguo-Pragmatic Perspective
(2012)Niniejszy artykuł analizuje zastosowanie języka angielskiego w zarządzaniu zdrowiem publicznym. W ramach badań dokonano pragmatycznej analizy zastosowania języka w dziedzinie zarządzania odpadami medycznymi (HWM). Badania ... -
Musically-conditioned metrics in two seventeenth-century English ballads
(2012)Ballada, jako gatunek literacki o specyficznych cechach metrycznych, została już dokładnie przeanalizowana w ramach badań literackich. Jednak, o czym się zapomina, niezależnie od tematyki badań, ballady były napisane by ... -
Love and Fear in Traditional Hispanic Lullabies
(2012)Kołysanka, zwana ‘nana’ w języku hiszpańskim, jest rodzajem popularnej pieśni mającej funkcję komunikacji ustnej. Kołysanki są syntezą miłości rodzica do dziecka, strachu, uczucia, groźby, świata realnego i fantastycznego. ... -
Syntactic Realisations of Presentation on the Scene in Fiction Narrative
(2012)W teorii perspektywy funkcjonalnej zdania (FS P) Firbasa (1992) zdanie zawiera dynamiczne skale semantyczne, które funkcjonalnie odzwierciedlają rozkład dynamiki komunikacyjnej i działają niezależnie od kolejności wyrazów ... -
Reader’s response as a survey-based tool for translation quality assessment and its implications for translator training
(2012)Artykuł poświęcony jest analizie możliwości zastosowania metody badania reakcji czytelniczej (reader’s response) do oceny jakości tłumaczenia i wykorzystania tej metody w kontekście dydaktyki przekładu. Główne pytania ... -
Writer’s Bilingualism as Translator’s Challenge
(2012)Chociaż dwujęzyczność pisarza rzadko analizowana jest z punktu widzenia tłumacza, zagadnienie to można rozpatrywać biorąc pod uwagę dwie perspektywy: nieintencjonalne interferencje językowe lub świadome wprowadzanie ... -
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 117. Studia Anglica 2
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2012)The papers presented in the current volume discuss current problems of theoretical linguistics that are crucial to the development of these fields of science at the beginning of the 21st century. The first part of the ... -
Polite as you can be. Teaching to be polite in english as a lingua franca
(2011)Grzeczność w języku obcym, a zwłaszcza w języku używanym do celów komunikacji międzynarodowej, wymaga nie tylko opanowania odpowiednich środków językowych, ale również modyfikacji kulturowo uwarunkowanych wzorców zachowania. ... -
Bringing language and culture to life – the significance of authentic audiovisual input in ELT
(2011)Stosowanie materiałów audiowizualnych na lekcjach języków obcych nie jest niczym nowym, jednak w czasie formalnych lekcji języka obcego, w znacznym stopniu opartych na materiałach podręcznikowych, dosyć rzadko sięgamy ... -
Selected language barriers to intercultural communication in the context of management studies
(2011)Obecnie silnie promuje się język angielski jako jedyny, który jest w stanie sprostać wyzwaniom współczesności. Jednak język jest również przeszkodą w komunikacji międzykulturowej. Słowa jako symbole stają się barierą gdy ... -
The importance of teaching culture in business english
(2011)Nie ma wątpliwości, że język angielski jest obecnie lingua franca świata biznesu, umożliwiając kontakty przedstawicielom różnych kultur. Jest więc naturalne, że uczniowie chcą nie tylko opanować sprawności czytania, ... -
Do we CLIL in legal english classroom?
(2011)Lektorzy zazwyczaj zaprzeczają, że na zajęciach prawniczego języka angielskiego nauczają prawa po angielsku. Twierdzą zaś, że ich zadaniem jest nauczanie wyłącznie języka prawniczego, co w praktyce jest w zasadzie ... -
Dictionaries and contemporary university students of english
(2011)Słowniki były od zawsze jednym z podstawowych narzędzi używanych przez praktycznie wszystkich studentów na wydziałach filologii angielskiej. Tradycyjnie ‘słownik’ kojarzy się z opasłą książką zawierającą listę słów ... -
Common problems concerning the use of the interactive board
(2011)Niniejszy artykuł przedstawia wady i zalety użycia tablicy interaktywnej w nauczaniu języków obcych. Przedstawione zostały również różne poglądy na ‘interaktywność’, oraz pomysły wpływania na motywację przez użycie tablicy ... -
Developing the advanced learner’s productive skills
(2011)Ostatnie dekady w nauczaniu języków obcych są zdominowane przez Podejście Komunika- cyjne (CLT), wskazujące używanie języka jako główny cel nauczania. Nauczyciele na wszystkich poziomach nauczania skupiają się na ... -
Emerging precision in lower secondary student writing in english
(2011)Niniejszy artykuł przedstawia opis badań rozwoju języka na poziomie gimnazjalnym w Norwegii, w oparciu o teorię kompleksowości (Larsen-Freeman and Cameron 2008). Jednym z celów kształcenia według programu narodowego w ... -
Criteria of integrated foreign language acquisition
(2011)Niedawno pojawiło się nowe podejście do integracji w przyswajaniu języków obcych. Teoria procesów integracyjnych proponuje cztery różne wymiary: procesy indywidualne, procesy interakcyjne, procesy instytucjonalne oraz ... -
Examining oral skills in lower secondary school in Norway – a closer look at genre and situation
(2011)W Norwegii egzaminy ze sprawności mówienia są przeprowadzane samodzielnie przez szkoły. To powoduje, że nauczyciele sami muszą przygotować zadania egzaminacyjne oraz kryteria oceny. Chociaż narodowy program nauczania ... -
Investigating washback effect in the context of planning reading comprehension tasks
(2011)Washback to wpływ, jaki wywierają testy pisane przez uczniów na kształt kursu językowego. Literatura przedmiotu przedstawia głównie jego negatywny wpływ na nauczanie oraz uczenie się języków obcych, ponieważ uczniowie ... -
Reading literature as a point of departure for philosophical discussions in the EFL/EAL classroom in Norway – a local case study
(2011)Niniejszy artykuł jest oparty na kwestionariuszu wypełnionym w roku 2010 przez 66 nauczycieli języka angielskiego pracujących w norweskich szkołach. Celem było otrzymanie informacji na temat wykorzystania literatury w ...