Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP): Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 221-240 z 1436
-
Sustainable development in higher education
(2015)The effectiveness of human activities is strongly conditioned by education. The same applies to the dissemination of the idea of sustainable development. The strategic documents emphasize that education for sustainable ... -
Forms of teachers’ training and improvements in the area of sustainable development
(2015)Violent exploitation of our planet caused the existence of a real threat of using up the natural resources and causing an ecological cataclysm. The future of the next generations depends on the consciousness of the ... -
Teacher’s competencies for sustainable development
(2015)Social challenges from 21st century require a major change in people’s consciousness, thinking and acting. Because social changes take place thanks to education and through education, it is necessary to pay attention ... -
Key competencies in the sustainable development of globalized society
(2015)Today we stay against the need of a deep reflection on the consequences and impact of present decisions and actions of society on future generations. Conscious of responsibility towards future world shows the only one ... -
Lifelong educational activity for sustainable development - conditions' diagnosis
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2015)Education seems to be an extremely important aspect of sustainable development, which brings a particular perspective of improving the quality of life and effective detoxification process of daily lives; not only ... -
Role Stanów Zjednoczonych oraz państw europejskich w ramach Sojuszu Północnoatlantyckiego w kształtowaniu bezpieczeństwa światowego
(2014)At present, no European country has sufficient military potential to exert real influence on the issues of security. Neither is any European country in a position to control events on the global scale. It is also beyond ... -
Osoby niepełnosprawne w drodze ku dorosłości
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2014)Każdy w swoim życiu nieustannie i na nowo dokonuje wyboru określonej drogi życiowej. Wybierając jedną, z pewnością zastanawia się, czy jest ona właściwa, czy doprowadzi do zamierzonego celu. Wybierając określony kierunek, ... -
Zmiany inwolucyjne towarzyszące procesowi starzenia się osób z niepełnosprawnością intelektualną
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2014)Współczesny świat stawia przed ludźmi wciąż nowe wyzwania. Człowiek jest dobry, wartościowy, kiedy jest wydajny, produktywny… A jeśli tak nie jest? Jeśli zmiany inwolucyjne, które są przecież nieuniknione w życiu każdego ... -
Rola zabawek edukacyjnych we wczesnym wspomaganiu dziecka z dysfunkcją wzroku
(2014)We wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci niewidomych ćwiczenia rehabilitacyjne powinny mieć formę zabawy. Celem działań terapeutycznych jest przygotowanie dziecka do podjęcia nauki szkolnej. Wykorzystanie zabawek wspomagania ... -
Samotność u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną
(2014)Samotność definiowana jest jako stan emocjonalny, w którym jednostka przebywa sama (i jest tego świadoma), ale jednocześnie potrzebuje kontaktu z drugim człowiekiem (za: Kirenko 2006). Istnieją liczne rodzaje samotności. ... -
Wspieranie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie ich osiągnięć szkolnych z matematyki
(2014)Artykuł omawia problem występowania u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną trudności w zakresie nauki matematyki. W pierwszej części zawiera teoretyczne rozważania, w drugiej przedstawia wyniki badań przeprowadzonych ... -
Zapobieganie paradoksom rehabilitacyjnym w euforii inkluzji
(2014)Pod wpływem międzynarodowej presji do integracji osób niepełnosprawnych w ostatnich latach zintensyfikowano interdyscyplinarne działania na rzecz przygotowania społeczeństwa do przyjęcia osób z niepełnosprawnością. Efektem ... -
Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 3.1
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2014)Cele pedagogiki specjalnej w przeszłości i w perspektywie przyszłości muszą zmierzać do wspomagania rozwoju biopsychospołecznego ludzi w biegu ich życia, zapobiegać pierwotnym i wtórnym konsekwencjom chorób, niepełnosp ...
